Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

ΑΥΤΟΜΑΣΤΙΓΩΜΑ


(η συγγραφη του παροντος αρθρου ανηκει στο φιλο μου τον ΚΚ και με εκφραζει απολυτα. Στα σχολια μπορουμε να το συζητησουμε εκτενεστερα)


Το παρόν είναι απλώς μια προσπάθεια εξαγωγής ενός προσωπικού ορισμού , για τον νεοφιλελευθερισμό , ξεκίνησε όπως ήταν φυσικό με την ερώτηση : « τι είναι νεοφιλελευθερισμός ; » και πόσες «ζωές » διάγει η συγκεκριμένη έννοια που προσπαθώ να ορίσω. Ως συνήθως , τα ερωτήματα στο τέλος είναι περισσότερα από τις απαντήσεις και σημαντικά βαθύτερα από την απόδοση ενός ορισμού σε μια εργαλειακή έννοια. 

Η αφήγηση του νεολιμπεραλισμού σήμερα , πραγματικά δείχνει σαν « λόγος », ή καλύτερα σαν ένα συστηματικοποιημένο λογύδριο , που οφείλει την ύπαρξη αλλά και την συστηματικοποιησή του , στο γεγονός πως η κυρίαρχη εκμεταλευτική τάξη χρειάζεται μια δημόσια αφήγηση που θα «εξ-ορθολογίσει» την αποκτήνωση. 
Προφανώς δεν μιλάμε για ιδεολογία , αλλά για την εμπροσθοφυλακή της νομιμοποίησης , της βίας της κυριαρχίας σε όλα τα επίπεδα. Είναι δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο μια «σφαγη» ή μια σφαγή , θα βαπτισθεί , πότε ως « προσπάθεια εκδημοκρατισμού » και πότε ως «προσπάθεια εξορθολογισμού » 
Η σφαγή και η «σφαγή » έχουν πάντοτε τα ίδια θύματα , την μη κυρίαρχη τάξη, τους εκμεταλευόμενους .
 Από αυτήν την θέση λοιπόν , του εργαλειακού λόγου και όχι της ιδεολογίας , συγγενεύει άμεσα με τον φασισμό , μιας και ο δικός του λόγος , μόνο στο βάθος του μισους για τους αδύναμους διαφέρει .Πρακτικά δηλαδή , μόνο το επίπεδο του εκμεταλευόμενου (κοινωνική θέση - οικονομική κατάσταση ) , είναι αυτό που θα ορίσει για κάποιον παρία ποιάς αφήγησης θα είναι το θύμα , αν είναι δηλαδή του φασισμού (πρόσφυγες - μετανάστες - ανάπηροι -ομοφυλοφιλοι - φτωχοί - αναρχικοί - κομμουνιστές -άθεοι-απάτριδες κ.α.  ) ή του νεοφιλελευθερισμου (φτωχοί -εργάτες - αναρχικοι - κομμουνιστες και παει λεγοντας ) .
Όμως συνηθίζεται , όταν μιλάμε για φασισμό , να αναφερόμαστε σε κάποιου είδους ιδεολογία, ενώ εως τώρα , τον νεοφιλελευθερισμό τον είχαμε ορθώς υποβιβάσει σε ένα εργαλείο της εκμεταλευτικής τάξης. Πως είναι δυνατόν (μιας και οι δύο αφηγήσεις έχουν ώς αφετηρία το ίδιο σύστημα εκμεταλευτή -εκμεταλευόμενου) , να μιλαμε στην μια περιπτωση για ιδεολογία και στην άλλη όχι . 
Φυσικά και δεν είναι δυνατόν , ο νεολιμπεραλισμός είναι απλώς η «δευτερη ταχυτητα» του κορπορατισμού σήμερα , το σύστημα της κυριαρχίας έχει την δυνατότητα να εντατικοποιήσει τα κέρδη του , είτε μέσω της εντατικοποίησης της εργασίας , είτε μέσω της ολοκληρωτικής απουσίας της , και μπορεί να το κάνει γιατί η δημόσια αφήγηση μπορεί να νομιμοποίησει αυτην την αγριότητα .
Εάν ο νεολιμπεραλισμός είναι η δεύτερη ταχυτητα του κορπορατισμού , τότε ο φασιμός είναι η τρίτη . Εδώ πλέον καταργούνται τα περισσοτερα προσχήματα και περνούν στις τάξεις του «εχθρού της τάξης και της ασφάλειας » ( δηλαδή του κεφαλαίου ) ακόμη περισσότερες «κατηγορίες» ανθρωπων. Υπάρχει ακόμη μια υποτυπώδης αφήγηση , που τους εχθρούς του κεφαλαίου τους βαφτίζει ως εχθρους μιας πλασματικής εννοιας που έχει προκαλλιεργηθεί ως ιερότητα , εθνος-φυλή-πατρίδα -θρησκεία- ατομικό συμφέρον-ηθική και άλλες τεχνητές μπαλαφαρίες , παίρνουν την θέση τους στην δημόσια αφήγηση , με τα γνωστά από την ζωντανή ιστορία αποτελέσματα.
Η τέταρτη ταχύτητα , είναι ο ατόφιος τρόμος , η ζωη στο πανοπτικόν της αυτομείωσης , της αυτολογοκρισίας , της αυτουποτέλειας , στην ανοιχτή φυλακή ,είμαστε όλοι εχθροι .
Σε αντίθεση με τις ελπίδες ή αυτάπατες πολλών, ο καπιταλισμός δεν σαπίζει , η αποτυχία του για μας ήταν ο πρώτος φτωχός εργάτης της ιστορίας , για κείνον όμως ήταν η αυτοεπιβεβαίωση του , η κατάρευση των κοινωνικών δομών , «η διάλυση του κοινωνικού ιστού », δεν ειναι προμυνήματα της πτώσης μα της αλλαγής στις ταχύτητες της κυριαρχίας  , ήταν ή θα έπρεπε να ήταν η διαλυση των αυταπατών μας αλλά φευ.
Τίποτα δεν σαπίζει , το μόνο που καταρέει είναι η αφήγηση της κυριαρχίας και όποτε γίνεται περνάμε στην επόμενη ταχύτητα , το κέρδος είναι το μέσο που θα υπαγορεύσει την εξόντωση των πολλών , δεν είναι και δεν ήταν ποτέ ο σκοπός. 

25 σχόλια:

  1. Εγώ έχω να πω ότι ιδεολογία ή μη, αυτό το πράμα πρέπει να σταματήσει. Όχι είναι φιλελεύθερος, όχι είναι αριστερός, όχι είναι αναρχικός, όχι είναι οτιδήποτε. Αντί να κοιτάξουμε να γίνουμε άνθρωποι για να καλυτερεύσουμε προσπαθούμε να μπούμε σε κάποια ορισμένα καλούπια για να έχουμε να λέμε κάτι. Καμία ιδεολογία ή όπως θες πες το δεν πρέπει να αντιπροσωπεύει κάποιον. Αν θέλουμε να λέμε ότι έχουμε δική μας άποψη με επιχειρήματα δε χρειάζεται να μπαίνουμε πουθενά, όταν μπαίνουμε σε μια ιδεολογία ή κάστα ή όπως θες πες το επηρεάζεται η γνώμη μας, αλλοιώνεται η άποψή μας για να ταιριάξουμε εκεί που είμαστε. Είναι σχεδόν αδύνατον να συμφωνούμε σε όλα με αυτά που έχουμε βάλει τον εαυτό μας μέσα.

    Πρόεδρας ΑΠΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχως Προεδρε, η ιδεολογια μπορει να εχει προσωπικο χαρακτηρα, αλλα δεν ειναι σαν τη μουσικη για να πουμε "δεν εχει σημασια τι ακουω, αρκει να ακουγεται καλα στα αυτια μου".
      Η ιδεολογια ειναι η βαση της αποψης μας για το πως μπορει μια κοινωνια/οικονομια να παει μπροστα και να μπορεσουμε κι εμεις να ανεβουμε.
      Ειναι αυτη με την οποια θεωρουμε οτι μια μερα θα εχουμε μια γαματη δουλεια και μια ωραια οικογενεια χωρις να μας απειλει καποιος.
      Καταλαβαινεις λοιπον ποσο σημαντικη ειναι στο αξιακο συστημα ενος ανθρωπου.
      Αν η ιδεολογια ενος αλλου ΚΑΙ η εφαρμογη της μας γαμανε τα ονειρα και τη ζωη εν γενει, τοτε δεν ειναι μια απλη διαφωνια του στυλ
      -"ακουω μεταλ δυο χρονια και οι μεταλλικα ειναι μαλακες"
      -"δεν ακους πολυ καιρο γι' αυτο δεν ξερεις τη συμβολη τους".

      Η εφαρμογη μιας ιδεολογιας απο μια κυβερνηση ονομαζεται Πολιτικη και θεωρω οτι με αυτη την προταση καταλαβαινεις τι θελω να πω

      Διαγραφή
    2. Ειστε γυναικες με αποψη. Διαβαζετε κοσμοπολιταν.

      Διαγραφή
    3. Καλα τα λες προεδρα του απι και πολυ ωραια θα ταν ολα αυτα τα ωραια με τις προσωπικες αποψεις και τα σχετικα παρα πολυ σημαντικα για την πραγματικοτητα γυρω μας , μονο που ξεχνας μια απειρα μικρη λεπτομερεια, αυτη η μικρη λεπτομερεια αφορα στην διακριση της ισχυος και την διακριση της ενεργειας , πολυ καλως πρατεις και ερχεσαι και διαφημιζεις την σημαντικοτητα της δικης σου αποψης ( σε αντιθεση με των αλλων που δεν ειναι προσωπικες αποψεις αλλα ετοιμα λογια απο το μικη μαους μαλλον ) , αλλα στα παπαρια μας , μιας και κανενος η προσωπικη αποψη δεν πνιγει παιδια στο αιγαιο , δεν μαχαιρωνει ανθρωπους στο δρομο , δεν αφηνει ανεργους , δεν αφηνει πεινασμενα σκελετωμενα παιδια στο στρατοπεδο συγκεντρωσης της βιαλ. ολα αυτα έχουν απο πίσω τους μια αφηγηση που τα νομιμοποιει για να μπορει ο καθε πικραμενος να λεει οτι οι ιδεολογιες δεν ειν καλες και μονο ο προεδρας του απι εχει δικιο που εχεσε γνωμη μια παρασκευη μεσημερι . ολοκληρος μαντραχαλος εισαι , δες ποιος εχει την ισχυ , δες ποιος κανει την ενεργεια και βαλτα όλα μαζι σε ενα χρονικα σωρευτικο πλαισιο να σου λυθουν οι αποριες , γιατι όταν ερθει η σειρα σου να σου κοψει το λαρυγγι κανας φασιστας , καθολου δεν θα συγκινηθει που θα του σκουζεις να σχηματισει την δικη του αποψη .Και ναι οι ιδεολογιες τεινουν να γινουν ιδεοληψιες , αλλα ρε φιλος ποιος μιλησε για ιδεολογια ? (ΚΚ)

      Διαγραφή
    4. Ειστε ΚΝιτες με αποψη. Διαβαζετε ριζοσπαστη.

      Διαγραφή
    5. Ο κομμουνισμος απεθανε απο τα ιδια του τα ελαττωματα

      Διαγραφή
    6. Ειστε ΚΝιτες με αποψη. Διαβαζετε ριζοσπαστη.

      Διαγραφή
  2. Χωστήρα διαφωνώ γιατί όταν πρέπει να μπεις σε τέτοιο "τριπακι" φροντίζεις να μην ξεφύγεις από τα όρια που σου έθεσαν οι άλλοι όπου και αν μπήκες γιατί φοβάσαι μη σε φάνε και ώρες ώρες δεν μπορείς να διαφωνήσεις για τίποτα. Δε γίνεται να συμφωνείς με όλα και με όλους. Μπορεί να συμφωνείς λίγο με αυτό, λίγο με το άλλο, λίγο με άλλη ιδεολογία, δεν το βρίσκω σωστό να μπαίνεις σε ένα συγκεκριμένο κύκλο μόνο.

    ΚΚ αυτό που θέλω να πω είναι ότι όταν γίνουμε άνθρωποι, μακριά από αυτά - ή έστω αρκετά παραπέρα - ούτε νεκρά παιδιά θα βλέπεις στο Αιγαίο ούτε ανέργους κτλ ή τουλάχιστον θα ελλατωθούν σημαντικά.
    Και μην ξεχνάς που αφήνουμε εμείς οι ίδιοι την ισχύ και τη δύναμη. Μπορεί να έρθει ο φασίστας να μου κόψει το λαρύγγι μπορεί και να περιοριστεί όμως και πολλές φορές θέλουμε εμείς να περιοριστεί. Δυστυχώς

    Πρόεδρας ΑΠΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θεμα "ιδεολογια" περιλαμβανει γενικες αρχες που αποδεχεσαι και ασπαζεσαι, χωρις να σε περιοριζει σε καποια ζητηματα να διαφωνεις σε λεπτομερειες του "κυκλου". Για παραδειγμα, εχω συζητησει με φιλελε ποταμισιο, βαρια φιλελε ομως, ο οποιος διαφωνει καθετα οσο αφορα τη φτηνη εργασια προς χαριν της αναπτυξης, ή επισης το νεοφιλελευθερο συστημα εξουσιας στη Σουηδια, το οποιο ομως διατηρει υπο κρατικο ελεγχο (κρατικο μονοπωλειο) την πωληση αλκοολ.
      Το βασικο ομως που πρεπει να δεις πριν ασπαστεις μια ιδεολογια -που καλως ή κακως διαμορφωθηκε απο τις αναγκες τις εκαστοτε εποχης και απο οικονομολογους, φιλοσοφους και γενικα διανοουμενους με ευρυτερο οριζοντα σκεψης απο τον μεσο πολιτη- ειναι οι βασικες της αρχες. Δηλαδη, εμενα με καλυπτει μια ιδεολογια σεβασμου των ανθρωπινων δικαιωματων, των μη-πολεμων, της παταξης των πολυεθνικων που χειραγωγουν κυβερνησεις και πολεμων προς χαρη του κερδους, της αντιστασης εναντια σε αλλες καταπιεστικες "ιδεολογιες" οπως αυτη του φασισμου και του νεοφιλελευθερισμου και ενος εκπολιτισμου του Ατομου σε σχεση με το χρημα, διοτι (και εδω ειναι η μεγαλη αληθεια) ολα τα εγκληματα εχουν αμεση σχεση με το χρημα και την καταχρηση ή ελλειψη του

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ ότι θα είσαι ενάντια σε κάποιες "ιδεολογίες" που διαφωνείς κάθετα στα περισσότερα ή σε όλα, όπως κι εγώ σε αυτές που ανέφερες. Και σε κάποιες θα συμφωνείς περισσότερο.
      Κι εγώ είμαι υπερ του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μη πολέμων και κάποιων πολυεθνικών (όσων ας πούμε όπως είπες που χειραγωγούν κυβερνήσεις, καταπατούν δικαιώματα κτλ)και άλλα αλλά το σχόλιό μου δεν πήγαινε για τέτοιου είδους ιδεολογίες. Ειδικά για όλα αυτά που αφορούν άμεσα ανθρώπινα δικαιώματα θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι απαραβίαστα από τη στιγμή που αφορούν ζωές.

      Πρόεδρας ΑΠΙ

      Διαγραφή
    3. Ειστε ΚΝιτες με αποψη. Γιαφετε για τον ριζοσπαστη.

      Διαγραφή
    4. Και γραφετε στον Ριζοσπαστη.

      Διαγραφή
  3. ηθελα να ξερα τι στον πουτσο σχεση έχουν οι «ιδεολογίες», με το κείμενο για την διάκριση των ισχυρών και τον τρόπο που έχουν να επιβάλουν την απόλυτη δυστοπια στους υπόλοιπους, είστε παντελώς εκτός θέματος , μα παντελώς. (προεδρα του απι , κανε μου την χαρη ,μιας και το κειμενο εντασεται στο θεωρητικό πλαίσιο για τον Νεο άνθρωπο και τον νεο κόσμο , κανε εναν κόπο και ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ , γιατι δίνεις την εντύπωση πως μόλις διάβασες την λέξη «νεοφιλελεφθερισμός» σταματησες να διαβαζεις και αρχισες να κουτουλάς τον τοίχο με τις λέξεις ) (ΚΚ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Ριζοσπαστης ειναι το Αλφα ο Ριζοσπαστης ειναι το Ωμεγα. Ο Ριζοσπαστης ειναι η Αρχη ο Ριζοσπαστης ειναι το Τελος.

      Ολη η ιδεολογια αρχιζει στο Ριζοσπαστη και στον Ριζοσπαστη τελειωνει και καθε Αριστερος ξεκιναει με Ριζοσπαστη και τελειωνει με Ριζοσπαστη.

      Διαγραφή
    2. Ρε τι επαθες με το ριζοσπαστη; Ποιος δηλωσε εδω οτι γουσταρει κουκουε και δεν το καταλαβα;

      Διαγραφή
    3. gehorchen dem Leder ! Wurzel Brecher ist Leben Wurzel Brecher ist Macht! GEHORCHEN !!! COUCHOUBAS über andere ! KNIEN VOR DEM LEDER !!!!!

      Διαγραφή
    4. Ich weiß es nicht ,wo du den Namen des KKEFührers gehört hast, aber es "Koutsoumbas" ist.
      Auserdem, warum hast du diese Besessenheit mit der Kommunistischen Partei ? Das ist ganz kommisch

      Διαγραφή
    5. es gibt nur einen der Führer der Freude und Spaß Koutsoumbas ist der Führer aller links und Sie können ihm eine andere Möglichkeit, die Sie mögen nennen . Alle seine followes muss mindestens ein Manifest in root Brecher schreiben und Sie diesen Befehl nicht ignorieren können

      Διαγραφή
    6. "followes"??
      Vieleicht "Followers", aber ich kann nicht sicher sein, weil die ganze Griechenland ein grosses Facebook ist.

      P.S: followes???? Wirklich?

      Διαγραφή
    7. followes, ja followes.

      was sonst ?

      Διαγραφή
    8. Gleichfalls ? ich auch !!! Ich trinke bafous und ich spiele Pro

      Διαγραφή
  4. γράψε μωρή αρχίδω ένα απλό ανάγνωσμα να το διαβάσω πριν κοιμηθώ...σκατά...δεν το διάβασα θα επανέλθω νηφάλια και με λεξικό παραμάσχαλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή